სასწავლო პროექტი
„ენა, მამული, სარწმუნოება“
1. პროექტის სახელწოდება:
„ენა,
მამული, სარწმუნოება“.
2. პროექტის
მთავარი იდეა (თემა)-
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის,
უწმინდესის და უნეტარესის ილია II-ის აღსაყდრებიდან 35-ე და დაბადებიდან მე-80
წლისთავთან დაკავშირებით, ერის სულიერი მამის შესახებ, ინფორმაციის მოძიება.
3. პროექტის აქტუალობა:
მოსწავლეები გაეცნობიან სრულიად საქართველოს
კათოლოკოს - პატრიარქის მოღვაწეობას, რითაც განიმტკიცებენ რწმენას და სიყვარულს
სამშობლოსადმი
4. პროექტის მიზანი:
v მოსწავლეები
ისტ-ის დახმარებით მონაცემებს შეაგროვებენ და მოაწყობენ პროექტის პრეზენტაციას;
v მოპოვებული
მასალების საფუძველზე შეაფასებენ ილია II-ის ღვაწლს თანამედროვე ეპოქაში;
v გააანალიზებენ
ისტორიულ ფაქტს რაიონის ცხოვრებაში 2011 წლის 3 ნოემბერს კათოლიკოსის
ჩამობრძანებას სამტრედიაში დ. აღმაშენებლის საკათედრო ტაძრისა და კულაშის წმ.
ნაზარე ლეჟავას სახელობის ტაძრის გახსნაზე.
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ქართ.VIII. 3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობის
ძირითადი ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა და გამოყენება.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
v ამოიცნობს
და იყენებს ზეპირი მსჯელობისათვის დამახასიათებელ ძირითად ენობრივ საშუალებებს (
მაგ. ტვალსაზრისის და არგუმენტის გამოსაკვეთად იყენებს არავერბალურ
საშუალებებს:ინტერვალს საუბარში, ინტონაციას, ხმის სხვადასხვა დონეებს,
ჟესტიკულაციას და ა.შ.)
v განარჩევს
და სათანადოდ იყენებს საკუთარ მეტყველებაში გამოთქმებს, რომელთაც განსაკუთრებული
დამარწმუნებელი ძალა აქვს ( მაგ. იდიომებს, ხატოვან გამონათქვამებს, ხმის
სხვადასხვა დონეებს, ჟესტიკულაციას და ა.შ).
ქართ.VIII.
13 მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის
ეფექტური
ორგანიზებისათვის
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე:
v შეარჩევს
მასალას და ჯგუფებს გეგმის შესაბამისად;
v მსჯელობისას
საკუთარი თვალსაზრისის დასასაბუთებლად იყენებს მასალას (ციტატებს სხვადასხვა
წყაროდან, ცხრილებს, ფოტოებს და ხელოვნების ნიმუშების რეპროდუქციებს);
v იყენებს
კომპიუტერულ ტექნოლოგიას ტექსტების შესადგენად, დასაფორმატებლად და პრეზენტაციის
მოსამზადებლად.
ქართ.
IX. 10 მოსწავლეს შეუძლია დეტალური ინფორმაციის განსხვავებული თვალსაზრისის
წერილობით გადმოცემა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე:
წერს
მინი - რეპორტაჟს სასკოლო ღონისძიების შესახებ;
წერს
განმარტებითი ხასიათის ტექსტებს, რომლებშიც იყენებს სხვადასხვა ბეჭდურ და
ელექტრონულ ინფორმაციას ( საენციკლოპედიო სტატიას, საგაზეთო ინფორმაციას,
ინტერნეტს და სხვა).
გადმოსცემს
სხვათა თვალსაზრისს და უკეთებს კომენტარს.
5. მონაწილეთა ასაკი: VII –
VIII – X – XI კლასები;
13/16 წელი
6. ხანგრძლივობა: 2
თვე ( 11 ოქტომბრიდან 11 დეკემბრამდე 2012
წ)
7. მოსალოდნელი შედეგები: ფოტოები,
კედლის გაზეთი,სლაიდები, ვიდეოკოლაჟი, გამოფენა, მოსწავლეთა თვითშემოქმედება თემის
ირგვლივ.
8. ძირითადი რესურსები:
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტიდან ამოღებული მასალები, ელექტრონული
პრეზენტაცია, ციფრული ფოტოაპარატი, ციფრული ვიდეოკამერა, აუდიო ჩამწერი.
9. პროექტის მსვლელობა.
ძირითადი აქტივობები:
ა) მოსწავლეებს გავაცანი პროექტის მიზნები და
ამოცანები;
ბ) თითოეული კლასი თითოეულ ჯგუფად წარმოვადგინე;
გ)ჯგუფებს მივეცი შესაბამისი დავალებები:
I ჯგუფი - გამოფენისა და კედლის გაზეთისთვის
მზადება;
II ჯგუფი - ვიდეო მასალის, ფოტოებისა და სლაიდების
შეგროვება;
III ჯგუფი - სცენარისათვის მხატვრული მასალის ამოკრებვა;
IV ჯგუფი - მუსიკალური და მხატვრული მხარის მოგვარება.
10. საგნებთან / ესგ კავშირი: ისტორია,
გეოგრაფია, ხელოვნება, მუსიკა, ისტ-ი.
1. პროექტის ხელმძღვანელი: ქართული
ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი ლიანა პატარიძე
2. ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: LIANAPATARIDZE11@GMAIL.COM
პროექტის ვებ- გვერდი/ბლოგი: LIANAPATARIDZE11.BLOGSPOT.COM
No comments:
Post a Comment